Sjuk

Är hemma och är sjuk idag :/
Ont i halsen och slemmiga lungor.
Men jag har som ingen ro i kroppen att ligga still i soffan en hel dag. Jag har bakat en god "bojan-kaka" (kardemumma-kaka med havreklet på), plockat lite bäbis saker, letat rätt på spjälsängsskyddet å så. Svärmor ska ev hjälpa till å sy på nytt tyg på den. Har fått en ide som jag tror kan bli finfint! :)

Å så snodde jag med mig Erik till stallet så han hjälpte mig att bära vatten, hämta hö å tömma skitkärran. Och tur han följde för Anders hade ställt en vagn för stigen till skithögen.. Jag hade inte orkat skottat nån snö kan jag säga ;)
Känns så typiskt att bli sjuk nu.
För det första är man höggravid och inte den smidigaste. Sen åker Anders till Frankrike idag en vecka, Mia åker till Åkersjön på onsdag (kommer hem på söndag). Jenny åker till Sundsvall på torsdag å kommer hem på lördag tror jag. Å så jobbar Erik eftermiddag.. Så hoppas att jag blir frisk fort å att bäbis stannar inne några dagar till. Så man hinner vila upp sig lite innan man ska te å pressa ut han ;)

Men ni som vill/kan får gärna komma ikväll endå å fika. Har en massa gofika att bju på nu ju ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för igår!

Om han bara håller sig därinne tills på lördag så är det lugnt sedan ;)

2012-01-25 @ 13:44:57
URL: http://jav.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men fy... Krya på dig snabbt, du lär behöva all din styrka snart....

2012-01-25 @ 17:14:27
URL: http://torkkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0